iDeal kampaania

Üliõpilaste loodud vahendustasuta üürikuulutuste portaal sihib USA turgu

Tartu üikooli peahoone.

FOTO: MARGUS ANSU/PM/SCANPIX BALTICS

Konku võitis USA konkursil teise koha ja saab 2000 dollarit äriidee elluviimiseks. 

On aja küsimus, mil vahendustasuta üürikuulutuste lehe Konku loojad suuna USA turule võtavad. Tegijad said tuule tiibadesse Tartu ülikooli äri- ja projektiideede konkursilt «Kaleidoskoop» ning nüüd paistsid nad silma rahvusvahelises programmis «Network Globally, Act Locally», kus nad said üheksa osaleja seas teise koha, auhinnaga 2000 USA dollarit oma äriidee elluviimiseks.

Tartu ülikoolist osalesid programmis veel parkimise haldamise tarkvara arendanud Need2Park ja töövahendusportaal Hire Young. Esimese koha ja 3000 USD sai Nebraska Wesleyan ülikooli äriidee Sip Safe, teisele kohale tuli Tartu ülikooli õigusteaduse üliõpilase Joonas Põdra ja geenitehnoloogia eriala tudengi Karl-Sander Erssi Konku. Kolmas koht ja 1000 USD läks taaskord Nebraska Wesleyan ülikooli ideele Financial Patch. Ülejäänud kuus meeskonda said oma idee arendamiseks 500 USA dollarit.

TÜ ideelabori juht Maret Ahonen ütles, et Tartu ülikooli üliõpilased olid suurepärased ja näitasid üles hämmastavalt ettevõtlikku vaimu: «Nad õppisid kiiresti ja jõudsid lühikese nädala jooksul USAs sõlmida kohtumisi ettevõtjatega, et selgitada välja oma toote või teenuse potentsiaal USA turul.»

Ahonen usub, et kuna kõigil Tartu ülikooli meeskondadel on registreeritud ettevõtted ja nende ettevõtmise iseloom lubab rahvusvahelist väljavaadet, siis on vaid aja küsimus, mil nad Eestist välja laienevad Eestist välja. «See programm andis neile hea võimaluse ehk veidi turvalisemas keskkonnas hinnata oma ettevõtmise potentsiaali välismaal. Nüüd, kui nad said oma ettevõtmisele positiivset vastukaja ja ideid ettevõtmise arendamiseks, on ainuke võimalus pakkuda veel kvaliteetsemat toodet või teenust, et jõuda kaugele.»

Konku üks eestvedaja, TÜ õigusteaduse üliõpilane Joonas Põder kiitis programmi ja ütles, et tänu sellele õnnestus neil tutvuda erineva ärikultuuri, turu ja eluoluga ning nad said lühikese aja jooksul palju õpitud, mis annab välisturule sisenemiseks suure eelise.

Populaarne

Tagasi üles