Brändide kaotamine paneb inimesi vähem suitsetama

Riin Aljas
, teadustoimetuse juhataja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Austraalia suitsupakid
Austraalia suitsupakid Foto: AFP PHOTO/HO/AUSTRALIAN GOVERNMENT/Scanpix

Analüüs näitab, et suitsufirmade nimede pakkidelt kaotamine seostus suitsetamise vähenemisega.

Esimese riigina viis sellise muudatuse läbi Austraalia 2012. aastal. Mullu läksid sama teed ka Suurbritannia ja Iirimaa. Asja idee on kõik sigaretipakid ühesuguseks muuta, nii, et nad oleks lihtsates pakendites ning kujutaks endal pilte võigastest suitsetamisega seotud tagajärgedest. Muudatuse tegijad lootsid, et nii muutuvad suitsupakid inimestele vähem ligitõmbavaks.

Hiljuti avaldatud uuringu tulemused näitavad, et 2010 – 2013 aastal vähenes suitsetajate osakaal Austraalias 15,1 protsendilt 12,8 protsendini. Osaliselt saab seda selgitada brändide kaotamisega.

Canberras asuva Austraalia Riikliku Ülikooli teadlased küsitlesid 178 suitsetajat enne ning pärast muudatuse sisseviimist. Tulemused näitavad, et pärast pakendite muutmist muutus küsitletud suitsetajate suhtumine erinevate brändide suhtes külmemaks. See on oluline näitaja, sest lojaalsus brändile on oluline ostumõjur.

Lisaks sellele muutus ka suitsetajate suhtumine selle brändi suitsetajatesse. Erinevalt varasemaga usuti vähem, et teatud brändi suitsetajad on trendikad ja mitmekoelised. Samuti seostus brändide kaotamine suitsetamise vähenemise ja suuremate soovidega see harjumus üldsegi minevikku jätta.

Loe põhjalikumalt originaalartiklist. 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles