AVASTUS 5: Sotsiaalmeediat kujundavad inimesed, mitte veebiarendajad

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Riin Aljas

Riigi lipuga ikoonile vajutades, kaardi all avaneb avastuse kirjeldus

Brasiilia – südamliku Orkuti lühikene kuulsus

Sarnaselt Eestiga vallutas brasiillaste südamed ammu enne Facebooki hoopiski üks teine lehekülg – Orkut. Just seal õppisid brasiillased sotsiaalmeediat kasutama. Nagu siingi jäi aga Orkuti kuulsus lühikeseks, sest Facebooki populaarseks muutudes hüljati see veebileht kiiresti.

Ometigi erines brasiillaste Orkuti kasutamise muster eestlaste omaga võrreldes päris tublisti. Näiteks jutustavad antropoloogid 17-aastase Raqueli loo, kes Orkuti kõrgaegadel 2007. aastal sageli koolis lõuna ostmata jättis, et internetikohvikus Orkutisse sisse logida. Tollal vahetasid Raqueli vanused brasiillased sageli üksteisega Orkuti paroole, et siis teineteise kontodele sisse logida ja sõpra ülistav avalik postitus teha. Selline paroolide vahetamine tähistas sõprade vahelist sidet ja populaarsemate õpilaste paroolide järele oli ka suurem tung.

Ühel hetkel muutus aga Orkut jõukamate inimeste hulgas vähem populaarseks, sest neile polnud vaesemate ühiskonnaliikmetega ühe sotsiaalmeedialehekülje jagamine meelt mööda. Nii otsisid nad pelgupaika Facebookis, ent peagi järgnesid vaesemad inimesed ka Facebooki. Sellest hoolimata tuntakse Brasiilias nüüd orkutiseerumise terminit, mis tähistab mõne sotsiaalmeedia platvormi ülevõtmist vaesemate ja halvema maitsega inimeste poolt.

Inglismaa noored kasutavad Twitterit hoopiski eriskummalisel eesmärgil

Ehkki täiskasvanute jaoks on Twitter peamiselt info, seisukohtade või linkide jagamiseks, levib inglise noorte seas uus trend twitter beef (otse tõlkes twitteri veiseliha). Twitter beef tähistab twitteri postituse all toimuvat sõnelust, mis on avalik ning solvava sisuga. Asi võib kiiresti plahvatuslikuks muutuda, sest teised hakkavad sõnelust levitama ja lemmikuteks märkima. Kuigi osa noori võivad need postitused solvata, tahavad nad ikka Twitteri kontot hoida, sest kui kõigil teistel on, miks siis mitte minul?

India – kes saab postituse eest kõige rohkem karmat?

Indialased näevad Facebookil hoopiski huvitavat otstarvet. Nimelt on see nende jaoks hea vahend hinduismi praktiseerimiseks. Hindude jaoks on oluline võimalikult vara tõusta, et nad jõuaks esimesena ja võimalikult vara mõne Hindu jumalat kujutava pildi postitada. Nad usuvad, et postitusele pandud laigid toovad neile ja ka posituse laikijatele head karmat.

Hiina maapiirkonnad – hiinlased leiutavad sotsiaalmeediale uusi kasutusviise

Sealsed naised kasutavad sotsiaalmeediat tantsuliigutuste jagamiseks ja õppimiseks, et siis kokku tulla ja koos ühtemoodi tantsida.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles