Tehisintellekt tegi inimliku abita tuule alla maailma parimale go-mängijale

Lauamäng Go.

FOTO: Fcb981 / CC BY-SA 3.0 / Wikipedia

Ettevõtte DeepMind loodud tehisintellekt õpetas endale selgeks maailma ühe kõige keerukama strateegiaga lauamängu – go, kirjutab ERR Novaator.

Tehisintellekt teadis vaid mängureegleid ja kuidas mängulaud välja näeb. Kõik ülejäänu pidi see tegema endale selgeks mängu iseenda vastu mängides.

Programm edestas inimestest maailmameistreid löönud eelkäijat tulemusega 100:0, kasutades selleks nippe, mida polnud suutnud inimesed leida paari tuhande aasta jooksul. Praktikas näitlikustab see, et tehisintellektist võib olla abi probleemide lahendamisel, mille kohta pole kogutud kuigi palju alusmaterjali.

Masina mänguõpet kirjeldav teadusartikkel ilmus ajakirjas Nature.

Kuidas tehisintellekt keerulise mängu selgeks õppis, saab lähemalt lugeda ERR Novaatorist.

Tagasi üles
Back