Admiral Bellingshausen kinkis südame Emajõe lodjaseltsi Vanemuisele

Jaano Martin Ots
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Antarktika 200 ekspeditsioonilaeva Admiral Bellingshausen mootori maha tõstmine Nasva laevatehases
Antarktika 200 ekspeditsioonilaeva Admiral Bellingshausen mootori maha tõstmine Nasva laevatehases Foto: Meelis Saarlaid
  • Antarktika200 ekspeditsioonilaeva välja vahetatav tehnika läks annetusteks
  • Lodjaselts loodab mootorlaeva Vanemuine suveks sõidukorda saada
  • Ekspeditsioonilaev Admiral Bellingshausen ristitakse uue nimega pärast remonti

Täna jõudis Tartusse hetkel veel St. Jean II nime kandva teraspurjeka mootor, millest saab jõelaeva Vanemuine uus süda. Lodjaselts loodab renoveeritava jõelaeva veel sel hooajal vette panna ning esimesed proovisõidud teha.

Antarktika200 ekspeditsioonilaeva üks kolmest kaptenist Meelis Saarlaid ütles, et kuigi laeva 12-silindriline Mercedese meremootor on vaid paar aastat vana ning igati töökorras, otsustasid laeva reederid polaarekspeditsiooni ohutuse tagamiseks kogu tehnika välja vahetada ning annetada veel kasutuskõlbikud seadmed teistele merehariduse ning meresõidu populariseerimisega tegelevatele organisatsioonidele. 

Ekspeditsioonilaeva Admiral Bellingshausen välja vahetatav peamasin ja generaatorid
Ekspeditsioonilaeva Admiral Bellingshausen välja vahetatav peamasin ja generaatorid Foto: Meelis Saarlaid

420-hobujõuline MTU ehk Mercedes merediiselmootor otsustati kinkida Emajõe Lodjaseltsile reisilaeva Vanemuine restaureerimiseks ning üks välja vahetatavatest generaatoritest läks Paldiski Merelaagrile.

Saarlaid ütles, et ekspeditsioonilaeva uus mootor saab olema ligilähedaselt sama võimsusega, kuid oluliselt säästlikum Volvo Penta, mille paigaldamiseks tuleb aluse mootoriruumis pisut ümberkorraldusi teha. 

Antartktika ekspeditsiooni valmistavad ette Meremuuseum ja mittetulundusühing Thetis Ekspeditsioonid ning enne suveks Kroonlinnast planeeritud väljasõitu tuleb lisaks laeva tehnika ja elektroonika välja vahetamisele korraldada ka hulk paberimajandust, sealhulgas registreerida laev Eesti lipu alla ning vahetada nimi. 

Mis saab olema ekspeditsioonilaeva Admiral Bellingshausen ametlik kodusadam ning kas laev hakkab lisaks Eesti lipu värvidele kandma ka mõne klubi vimplit, ei soovinud Saarlaid veel kinnitada. Teadaolevalt on ekspeditsiooni korraldajad pidanud läbirääkimisi Saaremaa Merispordi Seltsiga, kes haldab Kuressaare sadamat. Saaremaalt pärit admirali Fabian Gottlieb Benjamin von Bellingshauseni auks oleks Saaremaa Merispordi Seltsi lipp ekspeditsioonilaevale igati kohane. 

Emajõe Lodjaseltsi eestvedaja Priit Jagomägi kinnitas, et Bellingshauseni mootor jõudis täna Tartusse ning ootab Vanemuise kõrval laevale peale tõstmist. Jagomägi ütles, et hetkel on lodjaseltsi kõige kiirem töö lodja Jõmmu tõrvamine, et lodi enne 11. aprilliks kavandatud hooaja esimest jõereisi sõidukorda seada. Lagunenud ja sõidukõlbmatu Vanemuise ostis Emajõe Lodjaselts 2014. aastal. Praeguseks on laevakere remonttööd tehtud ja aknad ees ning kuna mootor saadi annetusena, ei ole Vanemuise renoveerimise lõpetamisel enam suuremaid takistusi. Jagomägi avaldas lootust, et kui Jõmmu on vette lastud ja Emajõele raha teenima saadetud, on lodjaseltsi rahval võimalik ka Vanemuise korrastamist jätkata. Esimeste proovireisideni loodetakse jõuda algaval hooajal.

Vanemuine võtab pardale kuni 200 reisijat ning kunagi sõitis laev liinil Tartu-Pihkva.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles